כל פרט, כל סימן, כל מילה שקשורה לעסק שלנו, מסמלת אותו באופן מסוים. אך מעבר לכך, כל דבר שקשור לעסק שלנו, נשאר בתודעה של הלקוח. מחקרים רבים מוכיחים, שכל דבר שאנחנו נקשור כך או אחרת לעסק שלנו, יישאר בתודעה של הלקוחות וישפיע עליהם.
לכן, יש משמעות רבה לאופן בו אנחנו בוחרים לעצב את הלוגו שלנו. לפני שנים לא רבות עשו מחקר וגילו שאותו M מוזהבת של מקדולנדס היא סימן היכר, לוגו, כל כך מוכר, שאפילו לא צריך לומר את שם החברה, ברגע שאנשים רואים אותו, מיד הם מבינים במי ובמה מדובר. זה נכון גם לגבי חברות אחרות. סביר להניח שאם נראה לאנשים את ה -F של פייסבוק הם מיד יבינו במה מדובר, כנ"ל לגבי התפוח של אפל ועוד.
זו הסיבה שאנחנו נרצה לעצב את הלוגו שלנו בצורה מיוחדת, מרשימה, כך אנחנו נוכל לספק לכל הלקוחות את כל מה שצריך בשביל שהם ידעו מה אנחנו מציעים, מה אנחנו מוכרים, כך הם יוכלו לזהות אותנו מכל מקום בכל זמן, כי ככה מעצבים לוגו.
באופן טבעי, אם אנחנו נרצה לעצב לוגו, אז אנחנו נרצה לעשות את זה על פי אפיונים מסוימים, קרי, על פי אפיונים של בית העסק. אנחנו נרצה לבחון מה יכול להתאים ללוגו שלנו על פי המאפיינים של העסק. למשל, אם אנחנו עוסקים בספורט, אז הלוגו יהיה קשור כך או אחרת לספורט, אם אנחנו עוסקים במוזיקה, אז הלוגו יכלול אלמנטים של מוסיקה, בין אם זה אלמנטים של כלי נגינה כזה או אחר, כל דבר שקשור לתחום.
אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שלוגו של חברה, בין אם מדובר בחברה קטנה או חברה גדולה, הוא אמצעי שאנחנו משתמשים בו בכל מקום, בכל זמן. הוא יופיע על כרטיסי ביקור, הוא יופיע על נייר מכתבים, הוא יופיע באתר האינטרנט שלנו, הוא יופיע בכל מקום ולכן יש לו משמעות רבה. אנחנו לא יכולים להתייחס לכך בזלזול, אלא צריכים להכיר בכך שהוא ילווה אותנו במשך שנים רבות בכל מקום ובכל דבר שנעשה ונציג.