מכתב הפסקת עבודה – דוגמא שיכולה להפתיע את כולם!
אז אחרי שיישבתם עם עצמכם, שתיתם כוס קפה של בוקר ושקלתם את כל התגובות האפשריות אתם מתכוונים לסכם את הפרק הזה בחיים וללכת לכיוון חדש. אבל רגע, איך בדיוק כותבים מכתב הפסקת עבודה? לא ככה עושים את זה, אתם שואלים? אז תפסיקו לדאוג. אני כאן כדי לעזור לכם להרים את הכפפה, או במקרה הזה, את העט, ולשגר את המכתב שלכם בצורה הכי מקצועית, עם פאן לשדרגו!
מה זה בכלל מכתב הפסקת עבודה?
מכתב הפסקת עבודה הוא בעצם הדרך שלכם להודיע למעסיק על כך שאתם עוזבים את העבודה. זה חלק מהמהלך ההוליסטי הזה של להפסיק עבודה בצורה מקצועית – וזה חשוב כמו הסוכר בקפה שלכם.
למה חשוב לכתוב אחד?
- שימור על הקשרים מקצועיים: תמיד טוב להשאיר רושם חיובי.
- הגנה על המוניטין: גם אם לא סבלתם את העבודה, זכרו: לא תרצו שידעו על זה.
- עמידה בחוק: במקרים מסוימים יש מצב שהמעסיק דורש מכתב כזה.
דוגמאות למכתב הפסקת עבודה
סגנון רשמי – אך עם טוויסט!
הנה דוגמא למכתב שיעשה את העבודה, עם קצת כישרון כתיבה:
[שמך] [כתובתך] [עיר, מיקוד] [תאריך] [שם המנהל] [שם החברה] [כתובת החברה] [עיר, מיקוד] שלום [שם המנהל], אני רוצה להודיע לכם בצורה רשמית שאני עוזב את תפקידי בחברה [שם החברה] בתאריך [תאריך עזיבה]. אחרי שהקדשתי זמן רב לשקול את התהליך, אני מבין שהגיע הזמן לקחת כיוון חדש. אני מאוד אסיר תודה על ההזדמנויות שהיו לי כאן, ולמדתי המון. אני מקווה שנוכל לשמור על קשר גם בעתיד, גם אם מדובר בברכות דרך לינקדאין על הפוסט הבא שלכם על פלפלים חריפים. תודה על הכל! בברכה, [שמך]
סגנון קליל – שימו לב!
ולמי שמעדיף לעם טון פחות רשמי שימו לב למכתב הבא:
היי [שם המנהל]! רק רציתי להגיד שאני עוזב את עבודתי ב[שם החברה] בתאריך [תאריך עזיבה]. לא קל באותן קיצוצים אבל צריך להתקדם ולמצוא את ה-ג’וב הבא שלי! תודה על כל החוויות, והאימיילים המוזרים ששלחתם. הייתה חוויה שנשארה בזיכרון, ואני אהיה בטוח לשמר על המספר של כולם להזמנות מסיבת פרידה שתהיה ... אני מתכוון לעזוב (ורק כדי לודא – זה לא בשמחה יתרה!). תודה ונתראה בקרוב! [שמך]
מה לכתוב במכתב?
עכשיו, כשיש למדתם משהו על הכתיבה, הגיע הזמן לשאול – מה בעצם צריך להיות במכתב כדי שיהיה מושלם?
- תאריך העזיבה: ברור והגיוני, לא?
- תודה: תמיד כדאי להודות על ההזדמנות.
- הסיבות לעזיבה: לא חובה, אבל זה יכול להיות נחמד.
- שמרו על קשר: תמיד טוב להשאיר אפשרויות פתוחות.
שאלות ותשובות שיכולות לעניין אתכם!
- מה אם אני מפחד מהמנהל שלי? חשוב לזכור שזוהי החלטה שלכם. לכתיבה בצורה מכובדת יש סיכוי גבוה יותר להבין.
- האם אני חייב לשלוח מכתב? לא תמיד, אבל בעסקים רבים זה נחשב טוב וטיפ נכון.
- כמה זמן מראש אני צריך להודיע? זה תלוי בחוקי העבודה שלכם ובחוזה, אבל לפחות שבועיים על פי רוב.
- האם אני יכול לכתוב מה שתרצה? אפשר, אבל זכרו שעדיף לשמר על טון מקצועי.
- מה אם אני שונא את העבודה שלי? אז אולי כדאי לנסות לכתוב מכתב קליל יותר כמו בדוגמה השנייה.
למה זה חשוב?
לסיום, המכתב הזה הוא הרבה יותר מרק פסקה רשמית – הוא מקשר אתכם עם המעסיקים העתידיים שלכם, עם ההיסטוריה המקצועית שלכם ועם כל החוויות שצברתם. כמו ששוקולד הוא לא סתם מתוק, אלא מתוק עם גוון של אהבה, ככה גם המכתב שלכם. יש להכניס בו את הפן האישי שלכם.
סוף דבר – קדימה, תעשו את זה!
לכתיבה כזו יש כוח – כוח להתחיל פרק חדש בחיים שלכם. אז התכוננו להרפתקה החדשה, תודות למכתב המושלם שלכם! עם קריצה קטנה ועם חיוך רחב על הפנים, אתם בדרך לצעד הבא שיכול לשנות את העתיד שלכם.