למה אין פוטטוס במקדונלדס? הסיבה תפתיע אתכם!

Print Friendly, PDF & Email

למה אין פוטטוס במקדונלדס?

מקדונלד'ס, הרשת הבינלאומית המפורסמת למזון מהיר, ידועה במנת הצ'יפס שלה עם הטעם הייחודי והמרקם המושלם. עם זאת, מעניין לציין שברשת זו לא תמצאו את מנת הפוטטוס – אותם תפוחי אדמה מטוגנים שמוכרים ברשתות אחרות. אז מה גרם לכך? ומה עומד מאחורי ההחלטה הזו? בואו נ dive into the fries and find out!

מה הם פוטטוס ומדוע הם פופולריים?

פוטטוס הם תפוחי אדמה מטוגנים, בדרך כלל חצי פרוסים ומטוגנים בשמן, שלעתים מתבלים בתבלינים או ברוטב. הם מציעים חוויה שונה מהצ'יפס המסורתי, עם מרקם קראנצ'י יותר וטעם עשיר. בארץ ישראל, פוטטוס שכיחים בלא מעט מקומות, אך מה קורה כאשר הם לא חלק מהתפריט של מקדונלד'ס?

  • קלוריות וערכים תזונתיים: פוטטוס מכילים יותר שומן וקלוריות בהשוואה לצ'יפס הקלאסי.
  • מצב שוק: השוק למזון מהיר נמצא בתחרות רבה, וכמו במוצרים אחרים, מקדונלד'ס בחרה להתמקד במוצרים שנחשבים ליותר פופולריים.
  • מותגים שונים: בכל רשת יש אסטרטגיות שונות, ופוטטוס לא הצליחו "לרצות" את הציבור.

האם זה הכל עניין של טעם?

לא בדיוק. השיקולים מאחורי ההחלטה לא לכלול פוטטוס במקדונלד'ס נוגעים גם להיבטים עסקיים שיווקיים. מוצר מוצלח הוא לא רק טעים; הוא גם משתלם. כאשר חברי הצוות של החברה אומרים "לא לפוטטוס", הם לא מדברים רק על הטעם, אלא גם על התכנון הכלכלי של המנה. משאבי הפקת הפוטטוס, טכנולוגיית ייצור, וכמובן התגובות מהלקוחות – כל אלה משחקים תפקיד חשוב. אז השאלה היא, איך מתמודדים עם כך?

מה תוצאות ההחלטה הזו?

  • פחות אפשרויות חלופיות: לקוחות עשויים להרגיש שלא מספקים להם מספיק אפשרויות.
  • פוקוס על הצ'יפס הקלאסי: התמקדות במוצר אחד של הצלחה.
  • חדשנות במנות: החברות נדרשות להיות יצירתיות במטרה להשאיר את הקונים מרוצים.

איך זה משפיע על התנהגות הלקוחות?

למרות שהלקוחות יכולים להרגיש שהעדר הפוטטוס הוא חיסרון, יש לכך גם יתרון משמעותי – זה מאפשר למקדונלד'ס לספק קווים ברורים של זהות מוצרית. הרשת פועלת על שיווק ממוקד ומדייקת את כל פרט במטרה להחליף טעמים לקהל יעד שונים.

האם לקוחות באמת מתלוננים?

לא ממש. רוב הלקוחות של מקדונלד'ס הגיעו למקום הזה בשביל המוכר והותיק, הצ'יפס המעט מלוח. במבחן התוצאה, רוב האנשים שמים דגש על המוצר שהם אוהבים ולא מבקשים להתחלף. זה גם מה שמקנן בצרכנות המודרנית – לפעמים מה שמוכר זה מה שמוצע.

סיכום: מה הלאה?

בעולם של מזון מהיר, מקדונלד'ס עושה את הבחירות שלה על בסיס שוחד בגמר בין טעם, עלות, וביקוש. הפוטטוס לא נמצאים בתפריט לא כי הם לא טעמים, אלא כי הם לא מצליחים לעמוד באתגרי השוק הקיימים ובדרישות הצרכנים. במקום לבקש את הפוטטוס, אולי כדאי לשקול לנסות מתקנים מיוחדים שהם מציעים – כי מי לא אוהב חדשנות וטעימות?

אז בפעם הבאה שאתם אוכלים צ'יפס במקדונלד'ס, זכרו: אולי הפוטטוס לא כאן, אבל טעמים אחרים מחכים לכם על הצלחת.