גלה את סיפור הצלחה של פתאל החזקות (1998) בע"מ

Print Friendly, PDF & Email

כל מה שלא ידעתם על פתאל החזקות – או איך טיול פשוט הפך לאימפריה

אם אתם מתכננים חופשה בקרוב, והמחשבה על מלון הפתאל עברה לכם בראש, כדאי שתשבו, תתכוננו, ותשמעו על אחד המותגים המרתקים במדינת ישראל – פתאל החזקות (1998) בע"מ. החברה הזו, שהחלה את דרכה עם כוונות פשוטות, הפכה לאימפריה של ממש בעולם התיירות והאירוח. אז מה עומד מאחורי הסיפור המהמם הזה?

איך הכל התחיל? הסיפור מאחורי פתאל

אז בואו נלך קצת אחורה בזמן, לסוף שנות ה-90. ישראל לא הייתה בדיוק מה שהיא היום; מלון פתאל הראשון נפתח בשנת 1998 בחיפה. דמיינו את המצב: לא היו אינטרנט, אפליקציות, או הפגנות זעיר-אלו-פורש בגינות ציבוריות. מה כן היה? גלריות מצוירות וסחף מאוד… שעכשיו אתם תוהים – מה הצליח לקדם את החזון המבריק הזה?

  • תחשבו על זה: מה קורה כשיש לכם רעיון טוב, מעט כסף ורצון עז להצליח?
  • והשם? אפשר לומר שהשני היה פופולרי, אבל החזון היה גדול – הם לא עצרו באחד!
  • בעבודה קשה: עם עבודה קשה, נכס אחת אחרי השנייה, האימפריה החלה להתפתח.

תפיסת העולם של פתאל – מאחורי הקלעים

כדי להבין את סוד ההצלחה של פתאל החזקות, יש להבין את תפיסת העולם של בעלי החברה. בגישה הזאת, הם מאמינים שהמלון אינו סתם מקום ללון בו. מדובר בחוויה שמקיפה את האורח מהשנייה שהוא נכנס ועד שהוא עוזב. בעידן שבו כל אחד יכול להזמין חדר במרחק קליק, הקסם האמיתי הוא בשירות, באווירה ובנכונות לצאת מהשגרה.

הצמיחה המרשימה – איך זה קרה?

והגיע הזמן לדבר על מה שבאמת חשוב: איך פתאל הצליחה להפוך לעסק של מיליון דולר? עם פחות מדי שינויים מדי עונה ומלא ניסיון? התשובה היא, כמובן, חדשנות.

  • ה#1: השקעה בתשתיות – פתאל מבינה שהמלון הוא לא רק חדרים, אלא גם המסעדות, הבריכות והספא.
  • ה#2: אנשי צוות – כאשר הצוות מרגיש שותף להצלחה, כולם מרוויחים.
  • ה#3: התמקדות בקהל היעד – המענה על הצרכים של התיירים והלוקאליים כאחד.

תחרות מול רשתות אחרות

טוב, לא נעים להודות, אבל הם לא לבד על המגרש. יש סופרמרקטים נוספים, רק שפעם היו מיועדים כדי לשרת כוס קפה ולא רק חדרים. רמי לוי הכניס רעש לשוק התיירות ואפילו השכנים שלנו ממצרים התחילו לבנות מלונות. אז איך פתאל מתמודדת עם התחרות?

שתיים מהמילים החשובות – הכנת תכנית עסקית ו-הבנת השוק. חוץ מזה, מי לא אוהב מבצעים? פתאל לא מפחדת להוציא קמפיינים פרסומיים שיוצרים גירוי להרחבת השוק!

שאלות ותשובות – פתאל והעידן המודרני

  • שאלה: מה היתרונות של פתאל לעומת רשתות אחרות?
  • תשובה: יחודיות שירותים, ניהול נבון של משאבים וחדשנות מתמדת.
  • שאלה: איך פתאל השקיעה בטכנולוגיה?
  • תשובה: שימוש במערכות אוטומטיות לניהול הזמנות ותחזוקה בשטח.
  • שאלה: מה הביקוש היום מלשרות המלונות?
  • תשובה: יותר ויותר אנשים מחפשים חוויה על פני לינה.

פתאל דלוק על מותגים – שיתופי פעולה ושירותים חדשים

אי לכך, פתאל לא מפסיקה לחפש את следующий הגדול שלה. המותג לא עוצר שם. מה שאת לא מצפה למצוא במלון זהו שיתופי פעולה עם מותגים אחרים כמו סוד ללכת ליטול חלק בפרויקטים חברתיים או להציע חבילות גמישות בהוגנות.

בעידן שבו החוויה היא הכל, מדובר בשירות כשרון שאין לו תחליף.

סיכום – למה כדאי להבין את פתאל?

אז מה שהתחיל כחזון קטן בחיפה, הפך לאימפריה המיועדת לעוד אנרגיה יצירתית, פיתוח וחדשנות. פתאל החזקות היא לא סתם רשת מלונות; מדובר על תופעה שמבינה את השוק בו היא פועלת ומציעה שירותים שאין להם תחליף.

אז בפעם הבאה שאתם מתכננים את החופשה המומלצת שלכם, זכרו את האדם שהצליח לעשות זאת סטנדרט בצורת תיירות – פתאל החזקות!