מהו תכנון קמעונאי, ואיך הוא עוזר לך

תכנון קמעונאי מתייחס למעשה לתכנון של חנויות מכולות וחנויות סופר מרקט גדולות. כאשר אנחנו נכנסים לסופר, רובינו לא נותנים את תשומת הלב הראויה לעיצוב הכללי של החנות וחבל! למעשה בכל חנות שאנו מבקרים בה, הושקעה לא מעט מחשבה ואסטרטגיה שיווקית. אומנם לרבים מאיתנו נראה כי העיצוב הכללי והסדר של המחלקות השונות הינו ארעי לחלוטין, אך למעשה אין זה כך. מחלקות פחות פופולאריות למשל, יהיו תמיד צמודות למחלקות פופולאריות שרוב האנשים נוהגים לקנות בהן באופן קבוע. כך שבכל פעם שתרצו להגיע למחלקה שהכי מעניינת אתכם, תאלצו לעבור דרך מחלקה שאולי לא הייתם כלל מגיעים אליה. בצורה כזו, גדלים הסיכויים שלכם לבצע קנייה ספונטאנית ולא מתוכננת במחלקה שעברתם דרכה.

מהם הסודות שעומדים מאחורי תכנון קמעונאי?

מעבר לתכנון הפנימי של החנות מבחינת סדר המחלקות השונות, ישנה גם לא מעט מחשבה שהושקעה בסידור המוצרים השונים בכל מחלקה ומחלקה. כדאי לדעת כי רוב האנשים בוחרים לרכוש את המוצרים הנגישים ביורת עבורם, לכן רוב המוצרים שהחנות תרצה למכור יהיו מסודרים בקו העיניים של הקונים. מוצרים אלו יהיו לרוב יקרים יותר, לכן מי שירצה לרכוש מוצרים פחות ממותגים אך יותר זולים, יצטרך להתכופף למדף נמוך יותר או להימתח אל עבר מדף שממוקם גבוה יותר. בצורה כזו, רוב החנויות מצליחות למכור מוצרים מעט יותר יקרים מהמתחרים שלהם, דבר שכמובן מגדיל את הרווחיות של החנות. כמו כן, חשוב לא לשכוח את קו הקופות המפורסם, אשר גורם כמעט לכל לקוח שני לרכוש מוצרים שונים שהוא כלל אינו זקוק להם. רכישה מתוך דחף יכולה להוביל את הקונה לרכוש שוקולדים שונים, מארזים וסבונים וכמובן אלכוהול או מוצרים אחרים שמוצגים בצמוד לקופה. כמו כן, חשוב לשים לב לעיצוב הכללי של החנות הן מבחינת התאורה, הן מבחינת האווירה והן מבחינת המוסיקה. ישנם מחקרים רבים שעוסקים בתחום, אשר מוכיחים את ההשפעה של עיצוב החנות על גודל הקנייה של הלקוח.

לסיכום, תכנון קמעונאי יכול לסייע לכל מי שמעוניין להגדיל את המכירות בחנות שלו, באמצעות עיצוב נבון ומתוכנן של המוצרים השונים. למידע נוסף בקרו באתרינו: 

https://www.retailplanning.co.il/about-me

השאר תגובה :

סגירת תפריט
התקשרו עכשיו