טייס אל על משכורת: תראו כמה הם מרוויחים!

Print Friendly, PDF & Email

הכנסה בשחקים: מה באמת מרוויח טייס אל על?

אם אתם חושבים על מקצועות שקשורים לטיסה, סביר להניח שהכנסה בשמים היא אחד מהדברים הראשונים שעלה לכם בראש. טייסים, במיוחד בטיסות מסחריות, נחשבים לא אחת כאלו שמקבלים שכר גבוה ומרשים. במיוחד כשמדובר בטייסים של חברת אל על, מעבר לטיסה עצמה, מה שמפעיל את הדמיון כמעט כמו טיסה לחו"ל, זהו רגע מחשמל – מה באמת מרוויח טייס אל על? האם הם באמת טיפוסים עם מזוודות מלאות בכסף כמו שמספרים? בואו נצלול לתוך הסיפור ונגלה שהוא הרבה יותר מעניין ממה שחשבנו.

טייסים ודינמיקת השכר: בואו נבין את זה

המשכורת של טייס מסחרי תלויה בכמה גורמים, גם אם מדובר בטייסים של אל על. בשנת 2023, טייסים בחברות תעופה מסחריות יכולים לצפות למשכורת ממוצעת של 30,000 עד 40,000 שקל בחודש, אבל זה לא הסוף. קיימות עלויות נוספות ומשתנים רבים שיכולים להשפיע על השכר בפועל. מהם המשתנים הללו? בואו נפרט:

  • ניסיון: ככל שיש לטייס יותר שעות טיסה, כך השכר שלט הוא גבוה יותר.
  • סוג הטיסה: טיסות פנים או טיסות בין-לאומיות? לא כולן שוות.
  • דרגה: טייסים בדרגות שונות (קברניט מול טייס משנה) מרוויחים סכומים שונים.
  • חבילות בונוס: לעיתים ניתן לקבל בונוסים והטבות נוספות מחברות התעופה.

אז מה באמת מצפים להם?

אם ניכנס לנעליים של טייס אל על, השכר הבסיסי מתחלק בין קברניטים וראשי צוות אוויר (פוליטה) ובין טייסי משנה. קברניט יכול להרוויח בסביבות 40,000-50,000 שקל לחודש, בזמן שטייסי משנה קוטעים את זה למשכורת של 30,000-35,000 שקל.

בנוסף לשכר רגיל, טייסים נהנים לעיתים מבונוסים על טיסות נוספות, או על ביצועים מצוינים ושירותים נוספים. אז אם זה נשמע לכם כמו "ברווז גאדג'" קל להרבה, תחשבו שוב – מדובר במקצוע שדורש השקעה ותחזוקה רבה, ולא סתם ביישובים קרובים.

מהו התהליך כדי להיות טייס אל על?

לפני שאתם מתמכרים למחשבה על מעיל הטייס היפה שראיתם, כדאי לדעת מהן הדרישות כדי להיות טייס. זהו לא נושא של "בואו נתחיל לטוס", אלא כרוך בשלבים מרובים:

  • הכשרה: יש לעבור הכשרה טיס מקצועית, שלא נגמרת בקורסים בסיסיים.
  • שעות טיסה: נדרשות שעות טיסה מינימליות (בדרך כלל מעל 1,500 שעות) לפני שניתן להעביר טיסות.
  • בדיקות רפואיות: טייסים חייבים לעבור בדיקות רפואיות כדי להוכיח שהם בריאים ומסוגלים לתפקד.

שאלות ותשובות: למה לא לבדוק עוד?

מאמינים שלכלה יש מה להציע? לגמרי! בואו נבדוק כמה שאלות שמטרידות הרבה אנשים שמתעניינים בתחום:

  • ש: כמה שעות עובדים טייסים בחודש?
    ת: בדרך כלל טייסים עובדים בין 70 ל-100 שעות טיסה, אך זה משתנה בהתאם ללו"ז הטיסות והטיסות המיוחדות.
  • ש: האם טייסים טסים גם בשבתות וחגי ישראל?
    ת: כן, דרישות התעופה לא מכירות בחגים.
  • ש: האם טייסים מקבלים חופשות?
    ת: טייסים זוכים לחופשות, אך יש לקבוע זאת בהתאם ללו"ז.

אורח חיים של טייס

אם אתם חושבים שטייסים חיים חיים מלאים בכסף וזמן פנוי, תחשבו שוב. את רוב שעותיהם הם משקיעים בטיסות ובטיפול במטוס. בנוסף, אורך זמן העבודה משפיע על שעות השינה ועל התארגנויות של זמן פנוי במהלך השבוע.

וחשוב לא לשכוח: למרות שמדובר במשרה מאוד מתגמלת, ישנם אתגרים רבים כמו העבודה בלוחות זמנים משובשים, שינויים בלתי צפויים והבנת דינמיקות חברתיות עם הצוות. זו אינה רק טיסה, אלא מיקרוקוסמוס של כלכלת שמיים.

האם אל על היא החברה "הכי משתלמת" לטייסים?

כשהשאלה מתעוררת, שווה לבדוק פרטים נוספים בחברות אחרות כגון ישראייר, ארקיע או חברות תעופה זרות. בשוק התעופה יש תחרות לא אחת על משכורת הטייסים, ואל על היא מהחברות הגדולות, אך לאו דווקא היחידה.

שווה לציין שהטבות נוספות שיש לאל על (כמו טיסות חינם, הנחות על כרטיסים ועוד) עשויות לשדרג את ההכנסות של הטייסים, מה שמחייב את העניין בבחירה ואסטרטגיה.

סיכום: טיסה לקבלת תגמול

לסיכום, להיות טייס אל על מצריך ניסיון, השקעה ולהתמודד עם עומסים גופניים ונפשיים. ההכנסות נראות מרשימות, אבל אם תצללו לעולם המורכב הזה, תמצאו עולם של טיסות, חוויות ואתגרים.

אז בפעם הבאה כשאתם ממתינים לטיסה שלכם באולמות התעופה, זכור לכם – לא כל מה שעובד בשמים זה רק מעניין, יש הרבה יותר מתחת לפני השטח!